tisdag 7 juli 2015

Day four and five

Hann inte med att blogga om gårdagen, förutom om hjälmen såklart! ;)

Vi gick runt på Falsterbo även igår och kollade igenom hela mässan. Vi gick förbi Top rider och köpte ett par nya stövlar som jag skulle få av bästa Morfar i födelsedagspresent, så jag fick hjälp med att prova rätt storlek och modell. Blev inte den modellen jag hade tänkt mig från början, dels för att dem var så fruktansvärt dyra samt beställningsvara så jag orkade inte vänta. Landade tillslut på ett par Parlanti Passion Miami, grymt sköna stövlar! Är i princip bara ett "andra skinn", så dem blir inte så stela vilket är skönt. Jämfört med mina Tretorn Falsterbo stövlar blev det en väldans skillnad. Tretorn stövlarna är inte lika formanpassande utan blir lite mer som ett "fodral" till benen medan Parlanti stövlarna blir som ett eget skin. Lite mer som tajta chaps, vilket jag gillar bättre, dock är chapsen mycket fulare än stövlar enligt mig. Ska nu inte slänga skit på mina trasiga chaps som följer med i vått och torrt, ur och skur. Vardagligen skulle jag inte överleva utan dem!

På kvällen åkte vi till campingen där några utav de andra bodde och åt middag. Det blev lite räkor och västerbottenpaj samt sallad och grillat men ingen orkade äta det så allt det blev kvar. Det ledde till att vi fick lunch idag som tur väl var. Vi åkte en sväng tur och retur över Öresundsbron för att kolla in den samt att pappa skulle köpa öl, slutade dock med en hel del annat och att mamma och morfar köpte även dem. Väl hemma igen åkte vi till de andra och åt lunch, som tur väl var tog den slut idag. Därefter gick vi till FHS och kollade på childrens hoppningen där vi hade några som vi kände igen.

Nu på kvällskvisten red jag Quantos(som för övrigt har lugnat ner sig) en sväng på ridbanan. Han var fantastiskt fin, antagligen för att visa sig duktig inför all de Holländska d
ressyrhästarna som poppade upp för övernattning. Dock lär jag skämmas en aning över de klassiska "hopphäst-galoppombytena" som han så vackert gör, något som får dressyrpållarna att skratta I guess...

I morgon väntas finalen i amatörtouren som Viktor och Pilot är kvalade till. Även första omgången av Ponny grand prixen går i morgon och där har vi några att kolla på som vi känner till, sedan är det några andra klasser som går att kolla på samt några shower som kan vara intressanta!

1 kommentar:

Fredrik sa...

Visst är Parlanti Passion Miami stövlarna helt underbara? :-) De är en personlig solklar favorit – dock en stövel man endast bör använda vid tävling pga det fina kalvskinnet som annars slits i onödan. Jobbar också i en butik där stövlarna(http://www.hastia.se/parlanti-passion-miami-ridstovel-svart) är populära, roligt när så många kunder frågar om de och man varmt kan rekommendera en så superbra produkt! :)