söndag 5 juli 2015

Day three

Nu är det färdigtävlat för min del i Falsterbo. Idag proppade vi öronen fulla med bomull för att se om han kunde fokusera bättre under en lägre ljudnivå. Han lyssnade bättre idag än vad han gjorde igår, tog inte bettet och drog utan var mjuk och fin samt tog mina förhållningar. Dock finner han den stora läktaren som var fullsatt även idag väldigt läskig och tappade koncentrationen på den långsidan vilket ledde till två ner i tvåkombinationen. Fick inte fatt på honom utan han fortsatte sitt eget race och det blev därför alldeles för kort för att han skulle hinna upp med sina giraffben. Sedan kom trekombinationen där han stannade på första försöket, troligtvis på grund av soppatorsk hos både mig och hästen men hoppade sedan igenom den utan problem. Förutom detta så hoppade han riktigt bra på de andra hindren som var maxade på både bredd och höjd. Banan var idag aningens större och mer teknisk än gårdagen, men personligen tycker jag om dessa banor när det händer något hela tiden och inte bara går "en långsida, snett igenom och en till långsida", sådana banor kan få mig att tröttna ganska fort...

Förövrigt så var detta min tredje 125, dock har de andra varit regionala och denna var nationell på en av Sveriges största tävlingar, så efter att ha fått smälta allt är jag i helhet nöjd med vad jag har åstadkommit. Bättre än såhär är jag inte just nu, vi har gjort vad vi kunnat och med det kom vi ända till Falsterbo, längre än vad jag hade kunnat drömma om och hoppas på efter ett halvår tillsammans.


Sedan som jag skrev igår så hände något kul(i varje fall för mig) idag. Efter flera år utav mitt tjat och efter överenskommelsen med mamma om att få en Samshield hjälm när jag tog mig till SM eller Falsterbo fick jag äntligen den! Vi var och köpte den hos favoritbutiken Equipe saddles i morse och som ni ser på bilden så invigdes den även idag under andra semifinalen. Superskön verkligen och som tur väl var passade den på mitt äggformade huvud som nästan ingen hjälm kan sitta på. Mitt liv hade troligtvis gått under om den inte hade passat... Syns någorlunda hur den ser ut på denna bilden men var för mörkt för att kunna ta några bilder på den nu, så det får la bli i morgon!
Får ju inte glömma, var och köpte ett schabrak med tillhörande huva innan start också. Köptes av en italiensk firma, vet dock inte vad den heter men märket heter Equifashion. Verkligen ett jättebra material enligt mig samt gudomligt snygga i alla möjliga färger. Dock kostar dem en hel del men man får vad man betalar för. Detta set är hursomhelst mörkblått med beige kant och dubbla swarovskirader, verkligen to die for! Passade hur bra som helst till kavajen jag fick i födelsedagspresent, en mörkblå Animo med beige kant på baksidan. Både kavajen och setet syns på bilden här ovan.

Quantos har nu flyttat från Falsterbo då alla blir utskickade från de boxarna som nu gör plats för de internationellt tävlande hästarna. Han står nu i en utebox på Vellinge Ridcenter, vore väl att ljuga om jag sa att han stortrivdes där. Dock är det vad som finns just nu så han får stå ut, många hästar att ha koll på i alla fall! Som tur väl var så fanns det hagar att låna så han blir väl lite lyckligare utav det, slipper stå inne tills på fredag.

I morgon ska vi tillbaka en sväng till Falsterbo och shoppa lite till, finns några saker kvar på "att-ha-listan". Den har som tur väl börjat minska och nu är det mest småsaker som behövs. På kvällen har vi planerat(tror jag) att äta och hitta på något med dem andra från Storbyn, pappa snackade om räkkväll vilket jag troligtvis hoppar för så gott är inte räkor... Men finns mycket annat för kräsna mig att äta, världens mat är massor! ;)

Inga kommentarer: