lördag 4 juli 2015

Day two


Nu är första semifinalen avklarad! Tyvärr så fick Quantos torgskräck och glömde bort allt vad kontroll och koncentration heter vilket resulterade i två bommar ner. Han var helt fantastiskt på framhoppningen, lyssnade på allt och hoppade verkligen super med luftiga språng men när jag stod och väntade på att gå in blev han rent ut sagt panikslagen och började stå på bakbenen. Normalt sett brukar han lugna ner sig när mamma tar tag i tygeln men nu kastade han sig baklänges och mamma flög som en vante efter. Har aldrig sett denna sida av honom, han som alltid är lugnet själv men kan vara bra att se att han har sådana sidor också! ;)

Hursomhelst så tror jag att han reagerade till större delen utav ljudet av publiken som kom väldigt tätt inpå. Läktarna var så gott som fullsmockade på båda sidorna, lite coolt att rida inför så mycket folk dock. Men när vi väl kom in på banan så brydde han sig inte om publiken eller något annat som stod på banan, dock hade han slagit om till "vad-är-kontroll-och-koncentration-läget". Fick ingen kontakt med honom, han svarade någorlunda framåt men han tog bettet och hoppade inte upp tillräckligt så några bommar rullade men endast två ramlade ner som tur väl var. Mamma undrade dock till en början vad jag höll på med eftersom hon tyckte att det gick så långsamt, men som vanligt är inte någon annans synvinkel densamma som känslan. Jag hade som sagt känslan av att han bara tog bettet och drog vilket automatiskt ger känslan att det går fortare än vad det egentligen gör. Så nu i efterhand har jag kollat på filmen och det ser inte ut att gå speciellt fort. Men känslan är känslan och det är den man oftast går på när man väl befinner sig i den situationen.

Vi är tre stycken som har lyckats kvala till amatörtouren från Storbyn, nämligen jag, Elsa och Viktor. Elsa och Aristo gjorde en riktigt fin runda men fick tyvärr med sig sista hindret i grundomgången. Viktor däremot lyckades göra en väldigt fin runda han också och tog sig runt felfritt med en 2:a plats på det!

Efter att ha sprungit runt på mässan i princip hela dagen(pappa leder med antalet inköp) så var vi nu på kvällskvisten ner till Falsterbo strandbad och badade lite i havet, dock var det bara jag och pappa som badade. Kallt till en början men efter att vi doppat oss blev det behagligare. Första doppet för i år gjort och måste medge att saltvatten är gott! ;)

I morgon tar vi nya tag och hoppas att pållen har sett det han behöver se på banan samt att vi ska testa med att proppa i bomull i öronen på honom ifall att det är ljudet som stör. Andra omgången startar kl 9 och jag har startnummer 60 av 65 så har ingen vidare brådska. Ska fixa lite roliga saker innan start som jag återkommer om i morgon! ;)




Inga kommentarer: